تهران ۱۶.۹۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

آمریکا ۲۵ شخصیت بلاروسی را  فهرست محدودیت روادید خود قرار داد

این افراد از قوانین سرکوبگر دیگری نیز حمایت کرده اند که تابعیت افراد خارج از بلاروس را که متهم به افراط گرایی و دشمنی با بلاروس هستند، لغو می کند.
کد خبر: ۵۵۷۸۸

آمریکا ۲۵ شخصیت بلاروسی را  فهرست محدودیت روادید خود قرار داد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن ۲۵ شخصیت بلاروسی را در فهرست محدودیت روادید خود قرار داد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی مدعی شد که ایالات متحده روز سه‌شنبه علیه ۲۵ نفر از شخصیت های کشور بلاروس از جمله قانونگذاران به دلیل تضعیف دموکراسی در این کشور و محاکمه های با انگیزه‌های سیاسی افرادی مانند سویاتلانا سیخانوسکایا رهبر مخالف در تبعید، محدودیت‌های روادید اعمال کرد.

بلاروس روز سه شنیه سیخانوسکایا را به اتهام خیانت به‌صورت غیابی محاکمه کرد. الکساندر لوکاشنکو دیگر رهبر مخالفان، این محاکمه را مضحک و نمایشی خواند.

مقامات دولتی بلاروس که مشمول محدودیت های روادیدی واشنگتن شده اند شامل اعضای مجلس ملی بلاروس می شوند.

بلینکن مدعی شد این افراد به دلیل نقش داشتن در تصویب قانون صدور حکم اعدام علیه افراد محکوم به تروریسم در این فهرست قرار گرفته اند.

بلینکن ادعا کرد که بلاروس این قانون را برای سرکوب مخالفان تصویب کرده است.

وی در بیانیه خود همچنین مدعی شد: این افراد از قوانین سرکوبگر دیگری نیز حمایت کرده اند که تابعیت افراد خارج از بلاروس را که متهم به افراط گرایی و دشمنی با بلاروس هستند، لغو می کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز